Hoppning - Väg & tempo

Hejhej! :)

Idag blev det hoppning. Hade byggt fram lite hinder. Det var iallafall två sockerbits hinder och ett kryss som jag då gjorde "övningar" utifrån :)  Jag fokuserade mest på att ha bra vägar och ett jämt tempo.
Sarino ÄLSKAR verkligen att hoppa och det märker man, bjuder jätte mycket mot hindrerna och tycker det är väldigt kul. Det finns inte så mycket mer att säga, Sarino skötte sig exemplariskt :)





Såhär hade jag då lagt ut hindrerna på ridbanan.
Och här kommer ett exempel på en av "övningarna" jag gjorde..



Då att man börjar där uppe vid A (i galopp), kommer på sockerbits hindret och rider rakt fram tills man kommer ca 5 meter framför krysset och då vänder man så man kommer helt rakt på krysset! Tycker faktiskt att det är ganska bra att öva på, för det kan bland annat komma en sådan sväng på en hopptävling.

Det var allt för mig, ha en bra kväll, kram!

Kommentarer
Postat av: bercis :)

vart i skolan, haft rätt roligt :) ska du tävla?

2010-05-05 @ 15:59:46
URL: http://bercis.webblogg.se/
Postat av: N

SV: Nej, ja har läst å det står 200:-. Inte 2000:- ;)

2010-05-05 @ 16:30:48
URL: http://blackijacki.blogg.se/

Kommentera vad du tycker om detta inlägg här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (oroa dig inte, bara jag ser den.)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0