DAGENS RIDPASS

Dagens ridpass blev att rida "igenom" Sarino eftersom han har vilat i två dagar nu, tyvärr. I lördags för att han skulle ha sin vilodag där, och igår (söndag) för att det regnade och blåste väldigt mycket!

I början jobbade jag mycket med att få honom lösgjord, mycket galoppfattningar från halt/skritt och det gick kanon bra. Han var väldigt fin i skritten men i traven däremot var han antingen väldigt seg, eller tung i handen! Jobbade på det, men det blev inte bättre. Sarino skulle inte koncentrera sig på arbetet och istället lägga märke till vartenda ljud eller rörelse i närheten. Sen började han vifta med svansen och streta emot hela tiden och verkade allmänt irriterad! Jag antog att något var fel, så jag började avsluta ridpasset (travade av/skrittade av)!
Red ändå ganska länge, i hela 80 minuter (1 timme & 20 minuter).. :)

När jag kom upp till stallet så visiterade jag Sarino för att titta så att han inte hade ont någonstans, och jag hittade inget fel som tur var! :) Förutom att han var väldigt kissnödig! Så det kan ha varit det.
Pysslade även om honom ordentligt och fettade t.o.m in hovarna för dom såg lite torra ut!




(Invigde det nya schabraket idag som ni ser på bilden)

Jag måste bara säga att jag älskar dig Sarino, vad som än händer!
Jag vet inte hur jag ska ta mig till sen när du försvinner ur mitt liv! Men nu ska jag inte blicka framåt, utan ta vara på varje sekund, minut, timme och dag tillsammans med dig! ♥


Kommentarer
Postat av: Jossan & Nessie

Reena Sarino på första bilden! ;)

Vad schabraket var fiiint :D



Ni kommer alltid va tsm, i era hjärtan <3

2010-05-24 @ 20:30:00
URL: http://goodness.blogg.se/
Postat av: Carro :)

Fint schabrak!

2010-05-25 @ 08:39:47
URL: http://underbaraseven.blogg.se/
Postat av: Veronica♥

Gud förstår att det kommer vara jobbigt! Det va likadant för mig när han och Zera åkte :( Man mår as dåligt o saknar dom varje sekund. Men med tiden går de över! Visst jag saknar Sarino enormt mkt fortfarande men det är lite bättre :D Jag kan ju oxå läsa på din blogg o se hur han mår och så :)

Zera dock va de ju bara två veckor sen hon åkte, så jag ligger fortfarande o gråter på kvällarna för att jag saknar henne så mkt (kanske låter som att jag är jätte känslig! Men jag saknar verkligen hästar som jag har lärt känna jätte bra as mkt så att jag gråter!)

Men jag är säker på att han kommer sakna dig oxå, o precis som Jossan o Nessie säger så säger jag oxå att ni kommer alltid vara med varandra, fast i era hjärtan <3

Han älskar dig och du älskar honom :)<333



Kram på dig o tänk inte framåt som du sa utan tänk på de du har nu! :)<3

2010-05-25 @ 18:05:09
URL: http://sweetheartyou.blogg.se/

Kommentera vad du tycker om detta inlägg här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (oroa dig inte, bara jag ser den.)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0