Systemkamera & dagens ridpass..!

Först ska jag ursäkta för min usla uppdatering, men nu har jag iallafall en bra anledning till varför jag inte kunnat blogga, jag har nämligen varit på klassresa i Gotland i tre dagar (tors-lörd).
Och under tiden jag har varit borta har Sarino fått en liten "sommar"vila och mamma har tagit hand om honom.

Jag har nog heller inte nämnt att jag nu är ägare till en systemkamera, en Nikon D90!
Har provat att fota mycket med den, och idag hade jag t.o.m med den till stallet. Tyvärr var ingen där och kunde fota mig & Sarino när vi red osv men en massa fina bilder på Sarino blev det iallafall!
Men ska be mamma så snart som möjligt att komma och ta några ridbilder på mig & Sarino..
Det skulle ni gilla va? :D

Till dagens ridpass då. Man märkte knappt att Sarino vilat i tre dagar, han var precis som vanligt typ, lagom pigg och allt! Framridningen innehöll bland annat mycket övergångar, för att få honom lyhörd. Och sedan när han var igång och allert körde vi på lite skänkelvikningar, Sarino har väldigt svårt för höger då han blir stel och tycker att det är jätte jobbigt, och i vänster så antingen tvärar han, eller så böjer han nacken. Så jag jobbade mycket med att räta ut honom och göra ordentliga hjälper! I galoppen jobbade jag med att samla galoppen (jag håller mycket på med det nu, och det går bara bättre och bättre hela tiden) då han även har lättare för att trampa under sig.
Avslutade med en skrittur som avskrittning ute och det var mysigt! :)



Btw, köpt ett nytt nosludd till Sarino där det står Sweet på som ni ser på bilden/bilderna.
Själv tycker jag det är urgulligt på honom, t.o.m färgerna passar perfekt. Vad tycks? :)

Kommentarer
Postat av: Jossan & Nessie

Fina bilder! :D

Guud så sött nosludd <3

2010-05-30 @ 21:16:56
URL: http://goodness.blogg.se/
Postat av: Lovisa

sv; tack :)



nikon is the shit! :) Har en Nikon D3000 :D

2010-05-30 @ 21:47:15
URL: http://puissance.blogg.se/
Postat av: Nora

Jättegulligt! :)

2010-05-31 @ 15:45:01
URL: http://nliife.blogg.se/
Postat av: Veronica♥

Jätte gulligt ludd! Passade jätte bra ju :)

Och kul att du har en Nikon D90 nu :D

Själv har jag en Nikon D3000 :)

Kramkram!

2010-05-31 @ 20:32:33
URL: http://sweetheartyou.blogg.se/

Kommentera vad du tycker om detta inlägg här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (oroa dig inte, bara jag ser den.)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0