Markarbete - galoppövning

Hejsan! :)

Idag blev det markarbete, och jag provade en ny övning. Jag hade sprorrar också, för Sarino lyssnar mycket bättre när jag har det. Men det gick jätte bra i början, det flöt på och Sarino var super pigg & tyckte det var jätte kul. Men efter ett tag tyckte han att det blev jobbigt och orkade knappt galoppera mer (för det är nämligen en övning då man bara galopperar). Och ni ska bara veta, han var helt genom blöt när jag hade ridit klart. Han har aldrig varit sådär svettig, asså seriöst :O Hela han var som en vattenpöl. Jag red ändå bara i 1 timme & 15 minuter.. Och Sarino brukar nästan aldrig svettas, väldigt sällan iallafall!
Men jag tycker att han var super duktig ändå, BÄSTA PONNY!

Så nu blir det konditionträning för hela slanten, vara ute och galoppera långa sträckor, klättra i sandtaget/skogen och effektiv ridning i paddocken. Sarino's kondition kommer att bli mycket bättre om jag bara fortsätter så här!

Övningen:



Man ska alltså galoppera över dom dära bommarna - i båda varven. Och sen om man vill göra det lite svårare så kan man öka/minska tempot & länga/samla stegen mellan bommarna.
En väldigt bra & nyttig övning för hästarna, Sarino tyckte det var super kul verkligen, ökade som bara den ;)


Kommentarer
Postat av: Anna

Gud vilken underbart fin blogg :)

Jag har själv ingen blogg tyvärr, men är väldigt hästintresserad (har 3 hästar) :D



Sköt om dig, kram!

2010-05-02 @ 11:22:10
Postat av: Filippa

Vilken läcker blogg man trillade in på! Btw, super söt ponny :)

2010-05-02 @ 15:00:45
Postat av: Vendela

Då kommer han få skitbra kondis lagom tills han säljs -.-'

Så jäkl sorgligt..

2010-05-02 @ 21:43:29
URL: http://vendila.blogg.se/

Kommentera vad du tycker om detta inlägg här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (oroa dig inte, bara jag ser den.)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0