Tickande bomb till ponny

Det blev en uteritt idag, och Jossan var med mig i stallet!
Jag red till ett ställe även kallat "Mormor's äng" där det finns ganska mycket att göra, t.ex finns det ett sandtag, en äng, en stor skog och mycket stockar som man kan hoppa där (somsagt).

Började att rida dressyr på ängen, han var grymt taggad och hade en hel del överskottsenergi. Så det blev mycket övergångar för att få honom lydig, lugn och koncentrerad. Till en början var det typ ett helvete, han var bångstyrig, galen, ofokuserad och hungrig. Det blev lite bättre efter ett tag, men han var fortfarande övertaggad! Konstigt nog var han relativt mjuk i munnen, så det var ett plus!
Därefter red jag och Sarino lite på en stor stig som finns där. Och Sarino blev mer än galen, han var som en tickande bomb som höll på att explodera vilken sekund som helst. Så då var det bara att börja jobba på det! Gjorde lite "övningar", som t.ex att rida sicksack, ställa, göra övergångar och lite annat :)
Det gick tillslut jätte bra, kunde t.o.m galoppera lungt!
Oj, glömde skriva att jag åkte av två gånger också, en gång på ängen och en gång på stigen, hehe!

Jossan fotade med min grymma systemkamera, så nu kommer fyra smakprov på några av bilderna. Filmer (bland annat en film på när jag ramlar av Sarino) kommer någon gång när jag orkar ladda upp den! :)






På den andra bilden, är precis innan jag åker av. Och jag sitter lite uppspänt på de andra bilderna eftersom han var ganska galen, fast man ska egentligen vara avslappnad då och inte sitta så som jag gör men, haha!


Kommentarer
Postat av: Millah

Hej :)

Jag har nu igång tävlingar och det kommer in nya hela tin.

Kanske finns det något som intresserar just dig.



Var gärna med :)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad ber jag så hemskt mycket om ursäkt

och då är det bara radera den hära kommentaren eller nå:)



Ha det bra :)

Kramar // Millah

2010-06-15 @ 22:41:11
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Julia

Haaha herregud du, han värkar galen den lilla ponnyn.. ;)



Men söt är han endå alltid ! ^^

2010-06-16 @ 01:38:28
URL: http://bloommaan.blogg.se/
Postat av: Sara Jansson

Din ponny är grymt söt i alla fall ;D



sv; Ja jättetråkigt :((

2010-06-16 @ 22:35:40
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/
Postat av: Jenny - fotograferande hästtjej

Ni är så himla söta tillsammans så det är inte klokt! :D

2010-06-19 @ 11:17:23
URL: http://jennystoa.blogg.se/

Kommentera vad du tycker om detta inlägg här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (oroa dig inte, bara jag ser den.)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0