Heldag i stallet..

.. Var vad det blev idag! Rätt mysigt ändå att komma dit ungefär klockan 13:00 och sedan komma hem vid 19:30, det tycker iallafall jag! :) Och jag har hunnit med en hel del saker också, som t.ex sopat hela stallet, börjat tvätta/skura i Sarino's box (väggar, krubban m.m),  gjort alla stallsysslor samt hunnit gå en promenad med Sarino och ridit honom. Det ända jag inte hann med var att beta Sarino och att smörja hans två träns, men det tänkte jag göra imorgon istället!
Det var väl ändå ganska mycket saker jag hann med va? ;)

Jag var somsagt ute på en promenad med Sarino, tillsammans med Michaela som ledde Zipp och Robert som cycklade, och vi var ute i hela 25 minuter. Och det var faktiskt jätte mysigt, och det verkade Sarino och Zipp också tycka, och för er som inte vet så är Sarino och Zipp bästavänner, så dom tyckte att det var extra kul (iallafall Sarino)! :)

Lite senare så red jag dressyr i paddocken. Sarino var ovanligt stel idag, iallafall i början. Antingen så hade han huvudet så högt så att han typ såg ut som en giraff och släppte bettet helt, eller så hängde han sig i tyglarna. Så då var det bara att rensa i huvudet efter en massa lösgörande övningar m.m!
Och det blev mycket bättre efter ett tag faktiskt, då han hade en någorlunda fin form och t.o.m kunde hålla den i övergång från skitt till trav. Så jag var nöjd iallafall vid ridpassets slut som varade i hela 60 minuter/1 timme! Sarino blev även ganska svettig!


Kommentarer
Postat av: Matilda

SV: Var så lite =D

2010-06-17 @ 22:38:39
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Isabelle Carstensen

sv: Tack snälla du! :D



Kul att det gick bra på slutet iaf :D

2010-06-17 @ 22:53:45
URL: http://carstensen.blogg.se/
Postat av: Siri

svar: Tack, fast det är ingen ponny. :D

2010-06-17 @ 23:06:50
URL: http://callestraning.blogg.se/
Postat av: Jossan & Nessie

Du är så seg sötis :D

Men nu hann du ju med rätt mycket!

Bra att det gick i slutet iaf. Och älskar den där bilden <3



Puss bästavän!

2010-06-18 @ 16:40:48
URL: http://goodness.blogg.se/

Kommentera vad du tycker om detta inlägg här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (oroa dig inte, bara jag ser den.)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0