Mycket gjort! ;)

Hej igen!
Nu är Glee slut så att nu ska jag blogga om gårdagen och om idag :)

Igår (Onsdag):
Morgonfodrade hästarna tillsammans med mamma klockan 07:00 på morgonen, passade även på att göra höpåsar och burkar då! Allt gick bra och jag och mamma var typ hemma vid 09:00 för att vi gjorde lite extra saker ;)
Var bara hemma och slappade tills klockan var 12 då jag och mamma åkte och lunch fodrade hästarna då vi också passade på att mocka, Sarino fick vila idag igen för att det var svinkallt ute! (Mamma var snäll och åkte dit senare vid eftermidag och borstade Sarino, men vi hade ju fodringar hela dagen satt). Sen vidare till Granngården för att köpa kutterspån men det var stängt där så vi fick köpa det på Bygg-Ole istället.
Och tillsist hem till Julia.. där vi gjorde massa saker som jag redan skrivit! :P Sov ju hemma hos Julia såklart.

Idag:
Vaknade upp hemma hos Julia, vi vaknade ganska sent hehe. Då gick vi upp och åt frukost, eller rättare sagt drack smothie :) Sedan fixade vi oss och gick till Julia's mormor & morfar och gick ut med Diesel i det snöiga vädret, men det var ganska mysigt faktiskt! Efter vi gått promenad med Diesel var det fort hem och på med all skidutrustning och ut och åka långfärdsskidor. Jag och Julia har det som traditioner att vi alltid åker det varje vinter, vet inte hur länge vi gjort det nu. Och somvanligt åkte vi "spåret" som är 2 ½ km. Och man får ju väldigt bra kondition av det eftersom man tränar både armar och ben! Men super kul var det iaf :D
När vi var hemma åkte vi och hämtade Pepsi & Lakrits som hade varit hos veterinären och kastrerats!
Och när vi hämtat dom så spelade vi wii och gjorde massa andra saker, och vi vid ungefär 18:00 kom mamma och hämtade mig, super kul har vi haft det gumman ♥
Mamma var super duper snäll och tog Sarino idag åt mig, och jag har ett undantag att jag inte ridit honom så mycket den här veckan och den är att det antingen varit svinkallt eller jätte halt :P

Nu är jag hemma och bara tar det lugnt, ganska skönt! :)


En bild från när vi åkte långfärdsskidor, såhär såg typ själva spåret ut!

Puss & Kram, Matilda!

Kommentarer
Postat av: sarah

okej:P

2010-01-07 @ 23:07:30
URL: http://sarrifolkesson.blogg.se/
Postat av: Veronica<3

Nu ligger du på min blogg och är med i Veckans blogg :)

KRAM<3

2010-01-08 @ 12:08:35
URL: http://sweetheartyou.blogg.se/

Kommentera vad du tycker om detta inlägg här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (oroa dig inte, bara jag ser den.)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0