En dag i stallet

Hej alla fina bloggläsare!
Hur mår ni?
Var tvungen att gå upp klockan 06:15 idag ;o hahahah, det är tidigt för mig ialla fall. Tog en buss till skolan klockan 07:15 och var i skolan ganska tidigt :) Skönt att inte behöva stressa!
I skolan gick det bra! Det ända speciella var att vi fick ett exempel på nationella proven i svenska, och det var inte ett dugg svårt tyckte jag. Slutade 14:15 som igår!

Tog då en buss till stallet och bytte om till varma kläder på en gång, sedan gjorde jag burkar. Upptäcke också att mamma redan mockat åt mig, otroligt skönt. Hon sa att hon gjorde det på lunchen så att jag hade bara höpåsar kvar sen! Vendela kom precis när jag var klar med allt och då hjälpte jag henne att fixa vattenhinkarna, eller ja, vi bar dom tillsammans, hahahhahahahaaha! Gud vad kul, "samarbete" xD Okej, det är bara Vendela som fattar! Och sen hjälpte jag henne att mocka klart Robin's box då hon gjorde höpåsar.
Tillslut gick vi till hagen och vi tränsade dom direkt i hagen idag igen (eller jag tog ju bara grimma och grimskaft igår då för jag skulle leda). Gick med dom till paddocken och det gick jätte bra att rida idag, ställde och formade honom mycket på en av volterna. Övade lite ryggningar och gjorde lite lösgörande övningar och sånt!
När vi ridit klart hoppade vi av hästarna och bytte lite, så jag gjorde markövningar (horsemanship) på Robin och Vendela på Sarino. Robin var också duktig, försökte lära honom så att han skulle backa när jag la spöt på bogen och sa "backa" och han tog faktiskt några små steg bakåt hela tiden.. provade också att släppa honom - gå bort en bit och säga "kom då, Robin" och en gång lyssnade han på det! :)
Efter 50 min nere i paddocken gick vi upp och Sarino fick äta sin mat på en gång, så fixade jag iordning honom medans han åt sitt hö. Söta lilla älskade ponny
Sen blev det såklart massa flumm med Vendela! Hahahah, vi har en speciell humor! Som bara vi fattar xD

Imorgon så sover jag hemma hos Nelli! :D
Alltså åker vi hem till henne efter skolan, och sen sover jag där. Har nog inte sagt det men Nelli har fått en hund nu, en stor pudel! Fast just nu är hon en liten valp. Men jag och Nelli kommer ialla fall ha det bäst =)
Kommer då inte heller åka till Sarino för snälla mamma sa att hon kunde ta honom då!

Imorgon ska jag upp lika tidigt som idag så får nog gå och lägga mig lite tidigare idag, för igår blev det att jag låg i sängen 22:00.

Pussar & Kramar! ♥


Sarino i somras, sötponny!


Kommentarer
Postat av: Anonym

gullig blogg!! kan du inte lägga upp bilder på erat stall och hagarn kanske?? =P

2010-01-14 @ 16:34:24
Postat av: Vendelaah

hahahaha älskar vårt flumm :D

Kul att du lyckades med att han kom (Robin) fram till dig ni har ju kontakt isåfall haha! Han var inte särskilt villig när jag försökte (a)

2010-01-15 @ 16:41:35

Kommentera vad du tycker om detta inlägg här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (oroa dig inte, bara jag ser den.)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0