12 Januari 2010

Tjoho! :D
Förlåt för att jag inte bloggade igår något om min dag men jag orkade inte ;)
Och har även tittat på era svar från när jag frågade er om vad jag skulle förbättra på bloggen och några har skrivit att det är lite för mycket hästar och några andra har skrivit att det är bra som det är med MYCKET HÄSTAR, och sen lite andra saker men ska försöka göra lite blandat! Att det ändå blir att jag skriver om hästar men gör massa andra roliga inlägg också som inte handlar om hästar, jag tror det blir bra så? :D

Imorse var det upp klockan 06:45 för att göra mig iordning inför skolan, äta frukost, borsta tänder, platta håret och massa andra saker. Och jag plattar håret för att mitt hår bli så himla lockigt efter natten! Och ibland tycker jag det är fint med lite lockigt men vill ju variera lite (och håret plattar jag såklart med min nya lila mini plattång som är super bra, love it). Nog om det!
På varje morgon när vi kommer till skolan så får vi alltid läsa tyst i våra böcker, och sen är det matte då vi fick göra häften med lite kluringar och jag jobbade med Nelli & Alva och vi blev klara jätte fort så då fick vi jobba i matteboken med multiplikation & division med diagnoser, och det gick bra det med även fast matte inte direkt är mitt favoritämne så är jag en av dom i klassen som är "bäst" på det. Efter rasten var det idrott och sedan klassråd, därefter lunch, rast och SO! I SO:n så arbetade vi hårt med Europa, då vi också fick börja med ett Europahäfte med allt arbete vi jobbat med :)
Skoldagen slutade klockan 14:15 då jag tog bussen till Sarino!

Träffade Lovisa när jag kom till stallet så hon väntade på mig medans jag bytte om och när jag bytt om så gjorde vi burkarna och sen började mocka, Vendela kom också och hon mockade medans vi gjorde höpåsar ;)
Så vid 16:00 ungefär så gick jag och Vendela till hagen för att hämta hästarna då hon tränsade robin och jag bara satte på grimma och grimskaft och gick ner till paddocken. Jag ledde bara runt Sarino och gjorde lite horsemanship övningar och förtillfället så är Sarino inte så jätte bra på det utan man får börja öva. Just nu så håller jag bara på och backa honom och sen också så att han kommer till mig när han är lös (det gjorde han).
Sarino blev lite naffsig då han var så himla hungrig men det gick hyffsat bra iaf, var ju faktiskt nere på volten i hela 50 min och jag red inte ens, så den du ;) Pysslade om honom och sedan flummade jag lite med Vendela i klubbrummet, alltså hon kan verkligen lysa upp ens dag även om man är ledsen ♥

Nu är jag hemma, pluggat på engelska och matteläxan, ätit pannkakor och nu sitter jag vid datorn!
Har också fått mitt efterlängtade busskort nu, kommer användas mycket!


Bara för att, jag var tvungen att lägga upp en horsemanshipbild xd

Pussar och Kramar, Matilda ♥

Kommentarer

Kommentera vad du tycker om detta inlägg här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (oroa dig inte, bara jag ser den.)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0