Markarbete/dressyr

Idag var det markarbete som stog på schemat för mig och Sarino, travbommar (upphöjda bommar) och sedan lite galoppbommar. Och det gick inte alls bra, rättare sagt SKIT dåligt!
Sarino var seg, bråkig och osammarbetsvillig, så det gick inte riktigt ihop..
Men det kan ju inte alltid gå bra, och jag kommer ändå alltid att älska min sötnos! ♥
Jag märkte dessutom i slutet av ridpasset att han var väldigt förskyld, snorig och så var han ganska flåsig när jag red! Vi tar igen med nya tag imorgon.. fast juste, ska bara skritta och trava lite imorgon eftersom han verkar vara lite hängig. 


Det fick bli en bild från i somras :)
__________________________________________________________________________________

Sedan frågade Robin's ägare mig om jag ville rida Robin för hon hade gjort sig illa, och det ville jag såklart! :)


En bild på Robin när han löshoppades i somras - 1 m! Och jag är fotograf ;)

Han känns helt annorluna att rida till skillnad från Sarino.
Men iallafall, har inte ridit han så många gånger så det blev lite lungt bara. Skänkelvikning i skritt och lite trav, galoppfattningar från halt och mycket galopp på volter (:

Kommentarer
Postat av: EmbLeM

SVAR: Tack så mycket! :)

Ja det är bara bra, ska strax gå ut i stallet och lära mej att raka hästen på halsen, och sen ska jag träna markarbete

2010-04-17 @ 12:16:31
URL: http://emblems.blogg.se/hast
Postat av: Sara Jansson

Åh söta :)



sv; Hihi tack :D

2010-04-17 @ 15:14:39
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/

Kommentera vad du tycker om detta inlägg här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (oroa dig inte, bara jag ser den.)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0