Underbar helg!

...japp, underbar helg har det varit.
Igår var det lördag och då var det ju ridning. När jag kom in i stallet så såg jag att jag skulle få Gerhard. Jag tänkte bah: äh, okej? x)
Men jag satte igång och gjorde iordning honom och sen var det dags för lektionen att börja.
Vi hade markarbete och skulle räkna galoppsprång.

 

Försökte visa er i paint hur det såg ut. Dom svarta strecken är bommar och det röda strecket är ett litet sockerbits hinder. Och då skulle vi alltså komma först på bara bommarna och räkna galoppsprång imellan och efter ett taf fick vi komma på et vänstra, alltså det med först en bom och sen ett litet hinder. Där imellan skulle vi också räkna galoppsprång och jag fick fram det till 3 varje gång. Det var första gången som jag red Gerhard för er som inte visste det. Han är väldigt skumpig och oftast ganska pigg. Men jag tycker faktiskt att det gick ganska bra och han lyssnade precis på mig! Tycker även att ha var väldigt mysig och härlig att rida <3
Efter stallet så åkte Hannah med till Sarino :D
Det var väldigt kul! Efter Sarino så skjutsade mamma hem mig och Hannah till henne för jag skulle sova där :D<3 Vi har gjort massa saker så som hoppat med Hannahs söta kanin Bobbie. Och hoppat studsmatta, tittat på film, ätit godis, skrattat massor, varit inne på datorn och massa mer.
Idag så vaknade jag ju hemma hos Hannah. Och typ på eftermiddagen klockan 16:00 så kom mamma och hämtade mig :(
Då åkte vi till Sarino och mamma hade redan fixat allt åt honom så det var bara att rida :D
Skrittade ut en sväng, ca 30 min! (lite trav också) och lät honom nästan gå på långtygel hela vägen och han verkade tycka det var riktigt mysigt konstigt nog. Han var iaf väldigt duktig och skrittade på bra.
Nu sitter jag hemma vid datan och ska när som helst äta typ ;)
Bilder kommer senare typ, eller imorgon. Det beror på när Hannah skickar dom!
Men tack Hannah för en jätte rolig lördag och sändag xD <3


Foto: Sofia Nordin!
Gerhard <3

Pussar och Kramar, Matilda


Kommentarer
Postat av: Julia

2009-09-06 @ 21:50:16
URL: http://bloommaan.blogg.se/
Postat av: Anonym

råka glömma kriva :P



Men jag håller me om att det du va me om är en toppen helg! :D

2009-09-06 @ 21:51:38

Kommentera vad du tycker om detta inlägg här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (oroa dig inte, bara jag ser den.)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0