Trött efter en lång dag...

Hejsan alla mina bloggläsare!
Idag så vaknade jag super tidigt, vet inte varför men... eller typ klockan 08:30 x)
Men ja, jag gick upp och satte mig framför tv med en väldigt god frukost! Lite senare vid 11:00 tiden så skjutsade mamma hem mig till Julia, och jag och Julia åkte då till ridningen tillsammans. Orkar inte förklara varför men ;) Den här gången så skulle vi hoppa och jag trodde absolut att jag skulle få Gerhard eftersom jag fick honom förra gången men när jag kom till stallet så såg jag att jag skulle få Basil. Han är ju verkligen super duktig på att hoppa och hoppa allt för sin ryttare så jag blev lite överraskad :) Vi började ju med att rida fram i alla gångarter och sendan började vi med att trava över bommar som lite uppvärmning. Efter det så började vi hoppa och vi hoppade 2 kombition och jag måste säga att det gick ganska bra, han blev lite pigg men annars gick det väll bra! Hoppade typ mellan 60-70 cm, nått sånt typ ;) <3

  

Bild nummer 1: En huvudbild på Basil i hagen :)
2: Jag och Basil när vi skrittar av efter lektionen halvsvettiga båda två ;P
3: Nån bild på Basil när han står i hagen som är typ för nån sommar sen om jag minns rätt!

Efter jag ridit så gick jag upp till cafeterian för att få i mig nått sen så åkte jag till Sarino och Vendela var redan där. Vi tog in honom på en gång och fixade för en longering... eller rättare sakt voltige! Så vi satte på honom ett schabrak och sen longerings jorden över. Först så skrittade vi fram honom nere på volten. Sen så började jag med att hoppa upp medans Vendela longerade mig. Och det gick väll inte så lyckat xD Hah, gled typ av 3 gånger när jag skulle försöka göra *jorden runt* på honom och det blev bara svårare och svårare för jag blev bara mer flummig efter varje gång jag gled av, HAHA xD Men sen så bytte jag med Vendela och hon fick göra voltige på honom medans jag longerade! Och det gick bra men tror att hon gled av 1 gång ^^ Det vi gjorde på honom (totalt) var: Grundsits, jorden runt, damsadel, ljuset, fanan. Och han skötte sig super bra faktist! <3


Vendela och Sarino!
Okej på denna bild tittar Sarino precis bort då men den är ändå söt <3

Massa kramar från Matilda

Kommentarer

Kommentera vad du tycker om detta inlägg här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (oroa dig inte, bara jag ser den.)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0