Stallet

Hejsan allihopa

Idag var det skola först och pallar faktist inte berätta va vi gjorde.. men vi slutade iaf klockan 12:25 och vilket var jätte skönt ^^
Efter skolan så åkte jag till Vmrk med Nelli och Issa, alltså Värmdö ridklubb.
Vi var där och tjoade runt lite granna. För vi kom ju så tidigt eftersom vi slutade tidigt :) Pratade om lite saker och så. Typ vid 16:00 tiden så var det en nybörjargrupp som skulle rida satt jag hjälpte en liten kille som skulle rida Wonco. Hjälpte honom med att välja väst och hjälm, borsta och visa hur man kratsar hovarna. Och sen visade ja hur man skulle sadla och tränsa! Ledde även och dom fick rida ut en liten sväng. Wonco skötte sig bra <3
Efteråt så hjälpte jag dom med att fixa iordning honom också. Och sen fick jag pengar av typ hans farmor eller mormor. Haha, hon bah: Det här får du för att du varit så duktig och hjälpt till! Och ja bah: Okej, hehe tack!
Men lixom även fast det inte var så jätte mycket så är det ju faktist ett väldigt bra sätt att tjäna pengar på tycker jag, egentligen så behövde jag inga pengar för jag tycker lixom det bara är roligt att hjälpa till och sprida ridsporten! Ja, det var väll typ det som hände idag =)
Har precis gjort matteläxan och nu ska jag göra ett nytt inlägg med bilderna från när jag var med Hannah!

 
Rufus som ligger ner och samtidigt så gör han nått med tungan såg jag nu x)

Kram, Matilda

Kommentarer

Kommentera vad du tycker om detta inlägg här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (oroa dig inte, bara jag ser den.)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0