Septemberbad

Hej på er!
Imorse klockan 07:00 så åkte jag och mamma och morgonfodrade hästarna (hos min foderponny) och det är så roligt och göra deras "gnägg" när man kommer genom dörren! :) Alla gick bara bra.

Sen åkte vi hem och åt frukost och jag var bara var hemma och slappade, rätt så skönt faktist :) Har gjort lite nödvändiga hemma sysslor och lagt in lite grejer på blocket som jag ska sälja.

Vid 14:30 tiden så tog jag mig till stallet. Gick först och bytte om och sedan gjorde jag hans burkar. Och ja, somvanligt alla andra stallgrejer också. När Matilda & Lovisa kom så tog vi in Sarino och Robin och började borsta och fixa med dom. Tränsade och red sedan iväg. Först så red vid till sommarhagen dom stog i, i somras (för det står inga hästar där längre). Så travade vi lite på ängen. Sen gick vi ner till vattnet för att bada! Och för er som inte vet så brukar Sarino int alls vilja nudda vatten eller så men han börjar tycka det är kul nu :D
Det är ganska trångt just där så att det var lite svårt. Men vi fick inte i dom där så då vände vi och red till ett annat badställe som har en mycket större strand! Och då började vi med att hoppa av från deras ryggar och leda i dom! Det gick jätte bra och Sarino höll på med sin mule i vattnet och lekte, haha ;D När vi tyckte att dom vant sig så hoppade vi själva upp på dom och red i. Sarino var verkligen jätte duktig och gick i när jag sa till honom det <3 Han fick doppa sig som mest nästan hela benen, men ville inte gå längre ut för jag visste inte hur bottnen såg ut eller nått så det var säkrast att inte göra det ;) Haha, ni kanske undrar varför man badar med en häst i september x) Men asså det var väldigt varmt idag så vi passade på att bada! Och dessutom var det första gången jag badade med Sarino! Du är bäst pojken <3

När vi kom tillbaka efter 2 timmar så fick Sarino äta sitt eftermiddags hö medans jag pysslade med honom. Torkade med en handduk på hans ben och karleder för dom var ganska blöta, tvättade också hans sår och borstade ut hela hans svans xO

Bilderna från tävlingen i lördags kommer imorgon för jag orkar verkligen inte lägga upp dom nu för ska göra lite andra saker!

/ Kramar Matilda

Kommentarer
Postat av: Emilia

Svar: Tack, din oxå. :)

2009-09-20 @ 23:20:22
URL: http://godisemilia.blogg.se/
Postat av: Vendela

hah.. bara för att jag bada med han ;o

jaja :P skojs!!

2009-09-21 @ 18:18:26
URL: http://veida.blogg.se/

Kommentera vad du tycker om detta inlägg här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (oroa dig inte, bara jag ser den.)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0