Galen uteritt!

Hejsan
Efter skolan idag så tog jag bussen till Sarino (slutade 12.25 idag), började göra alla stallsysslorna - mocka, göra burkar, göra höpåsar och byta vatten medans jag väntade på att fanny skulle komma. Ett litet tag efter hon kommit så gick vi och hämtade Ville & Sarino. Ställde upp dom ute och började pyssla, gjorde lite snabbt en ponnyfläta i hans man, sedan satte vi på benskydden och tillslut tränsade dom.

Vi red till den sommarhagen där dom sog i somras men det är ju inga hästar där längre! Vi började med att rida lite dressyr på en av ängarna. Gick super bra och han gick fint. När vi kände att ponnysarna var uppvärmda så gick vi ner till en äng nära vattnet där vi hoppade stockar, och i början så var han galen, men fick honom i ettt lungt tempo tillslut! Och eftersom vi båda red barbacka så blev det inte så högt! ;) Efter ett tag så gick vi upp igen till den "stora" ängen och hoppade lite diken.. i början gick det inte bra och fick göra det många gånger för jag ville få satt han inte bockade. Gud vad han var på bus humör idag, busade precis hela tiden! När jag provade yttligare en gång så gick det men efter diket så la han till en kick och sen veerkligen började racea uppåt och efter kom då Ville med Fanny. Jag försökte få stopp på honom men det gick verkligen inte, det gick bara inte, han hade låst munnen helt! Han hade öronen framåt precis hela tiden och jag tänkte: Okej, Matilda var lugn nu! Du kommer inte åka av, du kommer inte åka av... var avslappnad bara och följ med. Han saktade inte in förns han såg utgången och då pustade jag ut och viskade till Sarino: KNASPONNY! Haha, jag fattar inte att jag höll mig kvar, dessutom BARBACKA! Det gick ju typ i 180 km i timmen.. okej inte dirket men det kändes så x)
För att lugna hästarna så red vi lite dressyr på ängen, Sarino var ju såklart väldigt taggad då så det gick inte att jobba honom så jätte mycket men :) Därefter skrittade vi hem dom till stallet på långtygel.
Uteritten i helhet gick väll egentligen ganska bra, uteritter är ju till för bus satt :D


En bild på Sarino tagen med mobilkameran förra måndagen! :)

Kram Matilda

Kommentarer

Kommentera vad du tycker om detta inlägg här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (oroa dig inte, bara jag ser den.)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0