Jag red Jubenita

Hejsan!
Jag red Jubenita på ridlektionen idag för AMA. Vi fick börja med lite självständig uppvärmning som innehållde mycket halter så att vi skulle få hästarna lydiga eftersom vi skulle ha skänkelvikning sen. Efter en stunds uppvärmning så fick vi lägga upp stigbyglarna och sedan galoppera på volterna i båda varven, efter det gjorde vi galoppfattningar från skritt och sedan var uppvärmingen klar. Skänkelvikningarna gick rätt så bra men måste vara starkare i ytterskänkeln för att det ska bli bättre. Men hon var väldigt mjuk i munnen och sökte sig nedåt lite även fast jag inte jobbade henne så mycket! Det var första gången jag red för AMA och jag tyckte hon var super bra! Ser framimot alla lektioner för henne! :)
Det var också första gången jag red Jubenita och hon var super rolig att rida! Det här var verkligen inte sista gången jag kommer att rida henne :D


För er som inte visste så är hon en fjording, en jätte söt fjording.
Hon är klippt nyligen och då har hon på ena sidan av rumpan fått ett hjärta och på andra sidan shackrutor av nått slag, gulligt!

 
(Klicka på bilderna så blir dom större)

Kramar Matilda

Kommentarer

Kommentera vad du tycker om detta inlägg här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (oroa dig inte, bara jag ser den.)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0