Fredagsmys ofc!

Det är dags för fredagsmys om det är så det sista jag gör, snart är det fredagsmys hoppas inte föräldrarna stör. Nu är det slut på veckan det är dags för fredagsmyyyyyyys!

Skoldagen idag har varit lång och jobbig och orkar inte berätta vad vi gjort för det var jätte mycket men efter skolan så åkte jag till Sarino.

Bytte om och sen så tog jag in honom på en gång för jag skulle rida hopplektion för Michaela. Så jag satte igång och fixade honom på en gång och därefter red jag ner till padocken. Red med sporrar (har aldrig gjort det på Sarino förut) och det blev mycket bättre med det. Började med en rejäl uppvärmning. Mycket halter och galoppfatningar! Sedan fick jag hoppa en övning (vet inte vad det heter) som det va lixom typ 2 hinder snett igenom och sen ett på långsidan.. Ibörjan så var han seg och det gick inte så bra, men sen blev han piggare och piggare. När jag kommit på det några gånger och Michaela har höjt eller lagt upp hindret till en oxer där imellan så fick han pusta lite medans hon byggde om! Asså gud vilken sämst konditon han har, men han är ändå ingen sån direkt som springer på sidan eller tvärstannar när han kommer fel på hindret eller kommer med för lite fart. Utan han hoppar iaf! :D<3 Efter lite pust satte vi igång igen med lite olika övningar och hoppade lite olika banor. I slutet hade han kommit igång super mycket och var väldigt framåt, haha ramlade även av en gång kom jag på x)
Det var så att han kom på en oxer och jag ställde mig upp och lutade mig framåt när man ska egentligen men han var lite efter på hoppet så vi var lixom i otackt så då föll jag framåt över hans huvud, haha xD Mamma filmade även och då kom min avramling med! Men jag gjorde mig inte illa som tur va. Men det gick verkligen super bra :D

  

Bild 1: Sarino; Kanonkul! 
Bild 2: Bild när vi hoppar oxer ;)
Bild 3: Bild efteråt när han står med sitt gröna fleecetäcke i hagen och äter hö (om ni undrar varför han hade fleecetäcke på sig var det bara för att han var svettig och det var ganska kallt ut, men tog av det när han hade ätit upp.


För er som inte vet så ska jag träna för Amanda och Michaela hela helgen nu inför tävling på Vallentuna den 10 October, och jag känner mig väldigt laddad!

Nu är jag super trött så ska nog gå och lägga mig snart, ska ju imorgon först rida lektion på Evlinge och därefter rida lektion på Sarino och sen på middag hemma hos Jossan satt det gäller att jag har ork ;)

Puss&Kram, Matilda


Kommentarer
Postat av: Veronica

Vad duktig min lille prins är nu :) Är så stolt över honom! Skulle jag kunna få hälsa på honom någon dag? skulle upskatta det jätte mycket :) :) Snälla<33

Ha de bääst o lova att hälsa min guldklimp<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3 Miss him sooooooo Muh (Stavning?)

Kraamaar miiiiiiiig<33333333333333333333333333

2009-10-02 @ 22:49:03
URL: http://sweetheartyou.blogg.se/
Postat av: Michaela

Kombinationen heter 5 on halvan ;)

2009-10-03 @ 16:02:26
URL: http://michaelasandbergs.blogg.se/
Postat av: Veronica

Vad kuul att ni ska tävla :) Det kommer gå super bra med Sarino (eller va de han du skulle tävla?) Han är jätte duktig när man ska tävla! Om du "peppar" han och ser till så att han bjuder så kommer han att flyga över hindrerna :) (Om de va hoppning du skulle tävla?) För min lille prins kan verkligen flyga :) :) Hahah! Älskar honom (Ni är jätte bra tsm, lika br som ja o han va<3<3)

Kraamaar miig<33<33

2009-10-04 @ 09:51:16
URL: http://sweetheartyou.blogg.se/
Postat av: Caroline

Svar: Tack =)



Hur många hästar har du?

2009-10-04 @ 20:14:56
URL: http://ridemyhorse.blogg.se/
Postat av: Julia

Kul dag, synd att du ramla av men sånt händer ;)

2009-10-04 @ 21:51:19
URL: http://bloommaan.blogg.se/
Postat av: Julia

Hur mår du nu ?? (efter av ramlingen)

2009-10-04 @ 21:51:57
URL: http://bloommaan.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag tycker din blogg är syvärän STAVNING?

Jag tycker den är kul,spänande och jätte gullig.

Ha en bra dag.



//Lissie

2009-10-04 @ 21:53:33
Postat av: Fia

Tycker du är söt och snäll tjej underbar blogg!

2009-10-04 @ 21:54:47
Postat av: Olivia

I love your blog <333

2009-10-04 @ 21:55:19
Postat av: Pepsi & Lakrits

Miiiaauu!

2009-10-04 @ 21:55:57
Postat av: Ulla

Hej hej jag heter ulla och själv vill ha en blogg som du önskar.

Jätte fin häst föresten.



MVH Ulla

2009-10-05 @ 19:31:17
Postat av: Veronica <3

GUD vd ni e duktiga :) Saknar honom men han e diin nu <3<3 :)

Jag har min älskade ponny Zera som jag tränar upp nu<3<3

2009-11-05 @ 18:51:09
URL: http://sweetheartyou.blogg.se/
Postat av: Veronica <3

GUD vd ni e duktiga :) Saknar honom men han e diin nu <3<3 :)

Jag har min älskade ponny Zera som jag tränar upp nu<3<3

2009-11-05 @ 18:51:14
URL: http://sweetheartyou.blogg.se/

Kommentera vad du tycker om detta inlägg här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (oroa dig inte, bara jag ser den.)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0