Första Advent

Tjohej!
Vaknade imorse vid 09:00 ungefär. Tidigt, hahaha ;)
Gick då upp och la mig i soffan och tittade på tv i en timme typ och sedan åt jag pannkakor till frukost. Det kanske låter jätte äckligt att äta det till frukost men det var faktist super gott.
När klockan var 11:00 så åkte jag och mamma till Daniels bandymatch och det gick inte så bra.

Där efter så åkte vi vidare till både Hööks och The Horse och jag köpte lite onödiga men ändå bra grejer.
På Hööks köpte jag:

   

Bild 1: Rött nos och nackludd, (börjar förbereda lite inför julen redan nu).
Bild 2: En svart svettskrapa! Alltid bra att ha.
Bild 3: Hovfett, om jag vill fixa Sarino's hovar finare!
Bild 4: En hållare med pensel som man kan ha hovfettet i.

Och på The Horse köpte jag:

    

Bild 1: Röda benlindor till Sarino! Somsagt så vill jag vara förbered till jul ;D
Bild 2: Broddskydd till vintern.

Själv tycker jag det var ganska bra saker jag köpte!

När jag shoppat färdigt så åkte jag till Sarino - fixade alla stallsysslor!
Tog in honom och gjorde honom klar och red ner til paddocken barbacka tillsammans med Matilda - Robin och Robert - Tuffe. Red ett ganska lätt pass på 40 min..
I slutet så red damsadel och sedan så ville jag sitta baklänges på Sarino och då fick mamma leda mig för då blir det enklare, efter när jag gått nått varv runt volten så började det smälla raketer från någonstans och Sarino är ju jätte rädd för raketer så han började galoppera runt och sparkade bakut och jag satt ju baklänges så det kunde blivit riktigt faligt men som tur var så hann jag slänga mig. Så jag stog ett tag på volten och bara klappade honom tills det hade slutat smälla! Därefter så ledde jag honom några varv till på volten och sedan gick jag upp till stallet och gjorde honom iordning och gav han sitt eftermiddagshö i boxen!

När jag och mamma kom hem vid 17:30 tiden så firade vi Advent. 
Jag och Daniel fick dricka julmust och mamma och pappa drack glögg, men sen åt ju alla pepparkakor också :D

Nu så ska jag fortsätta lalla runt lite på datan och sedan blir det sängen men en bra bok!

Lots of kisses and hugs, Matilda ♥


Kommentarer

Kommentera vad du tycker om detta inlägg här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (oroa dig inte, bara jag ser den.)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0