Ponnyn med ett hjärta av guld ♥

Nu har jag duschat vilket tog ett tag, hehe! Fast jag åt mat också satt ;)

När jag kom till Sarino var klockan kanske 16:15 men jag skulle ju vara där 15:00 och det var av vissa anledningar.
Och när jag bytt om så la jag betforen och gjorde kraften. Sedan tog jag in honom och han var jätte blöt verkligen. Först hade jag tänkt mig att jag skulle longera honom men eftersom det var mörkt, jätte blött på volten & regningt så hade jag inte lust att göra det!
Så jag tog mig ca 45 min på mig istället att borsta honom jätte noggrant.
Spolade även hans ben och han stog jätte lungt och fint hela tiden, tyckte det var skönt :)
Och sen så stretchade jag honom både bak och fram! Så det blev väldigt mycket ompyssling idag ist för ridning.


"Vad du är söt min kära lilla ponny, vad du är snäll min kära lilla häst! Du säger ingenting min kära lilla ponny, men du är den jag gillar bäst!"
Jag har verkligen världens bästa ponny, älskar dig ♥

Nu så ska jag gå och titta på tv och göra iordning allt till imorgon!
Kramar Matilda!


Kommentarer
Postat av: Veronica

Jaa det har du! Världens roligaste, sötaste och charmigaste ponny :) Eller det finns en till som är lika rolig charmig och söt och det är min ponny Zera<3 Båda e lika underbara! ni tar väldigt bra hand om honom :D Ni passar som handen i handsken med varann (okej det lät skummt men du kanske fattar i alla fall) saknar honom<3 Vi hade så kul tsm! Men ni har super kul ni också! De ser jag på alla bilder. Okej jag kan berätta en liten bakgrund om honom ;)



Från allra första början var denna underbara ponny misshandlad av någon :( Anne (som jag känner) köpte honom och han fick stå på ett stall som hette Tollare. Men han trivdes inte så bra där. Han ville liksom ha bara en ryttare (jag red på stallet där han stod) så då efter ett antal år så fick han flytta till ett annat stall som Anne hade fixat. En dag så skulle vi ha Anne som ridlärare och innan lektionen berättade hon att hon behövde en medryttare på hennes lilla ponny Sarino. Och jag visste ju vem han var och hade ridit honom, Så jag erbjöd mig att bli medryttare på honom. För då skulle Sarino flytta till en lösdrift som låg nära där jag bodde. Så de tyckte Anne lät bra :D Och det kostade ingennting. Och jag fick vara där hur mkt jag ville och rida honom, sköta honom osv! Och det var ingen annan som fixade honom förutom att ge honom mat. Så jag och han blev som ett team. Jag har fått åka till denna lilla hage rätt så länge i både snöstorm och solsken men vi hade alltid lika kul. Jag lärde honom nya saker och jag fick hjälpa till lite med dom andra häsarna också, men Sarino var som min. Och vi lärde verkligen skänna varann. Men efter ett par år så hade Anne ringt min mamma och sagt att Sarino hade ryggproblem :'( Då skulle han flytta till Linköping. Men den sissta veckan skulle han vara på Tollare igen (utan att gå med på lekioner) då så red jag honom, vi hoppade och red ut och gjorde massor med roliga saker :') Men den sissta dagen kunde jgág inte åka ut. För det va nått som jag behöde göra. Så jag fick aldrig ta varmt farväll av honom någon gång. Han var bara borta :''( Jag grät hela tiden. Sedan så berättade min kompis mia som går i Vendelas klass typ att Vendela hade Sarino som medryttare och jag blev överlycklig :D Jag hade trott han var död :''( Men då hade istället Sarino kommit tillbaka och blivit någolunda bättre i sin rygg. Och då så hade Anne hyrt ut honom till de som har honom nu. Och då så blev du fodervärld på honom. Men Anne äger fortfarande honom! jag har frågat henne. Och hon har sagt att jag gärna får komma ut och träfa lilla Sarino någon gång! Och det skulle jag så hemskt gärna vilja :''( Jag skulle bara vilja träffa honom och säga farväl eller säa hej och kanske ha pytte lite kontakt med honom :''( Jag skulle bara vilja smeka hanns mule igen och säga att jag älskar honom<3



Åh vad jag saknar denna starka och modiga ponny<3 Jag har vrit med i hans bakgrund ända sedan han kom misshandad till Tollare och sedan utvecklats och må super bra, det är sån kraft att känna denna närvaro med en häst som man aldrig kommer att glömma! Jag hoppas du kan förstå att jag har varit jobbig med att skriva att jag ssaknar honom i varenda inlägg :''( Jag har varit taskig :''( Man kan du förstå hur mkt jag saknar honom??



Snälla skulle du kunna svara på om jag bara skulle kunna få träffa honom någon gång? Jag behöver absolut inte rida! kankse få se när du rider honom och få se hur duktiga ni är? :) :) Jag lovar att inte bedöma er! För jag har sett och jag ser att ni e super super super super super super duktiga :) Jag går föresten också i femman :D



Hoppas du kan förlåta mig och låta mig hällsa på honom!



KRAM<3

2009-11-18 @ 10:27:13
URL: http://sweetheartyou.blogg.se/
Postat av: matilda

svar till Veronica:

Jag förstår precis hur du känner och fördår att du saknar honom!

Självklart att du får träffa honom! ;D



Kramkram! <3

2009-11-18 @ 19:48:50
URL: http://misseen.blogg.se/
Postat av: Veronica <3

SV till Matilda: Åh tack så jätte mkt<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3 Gud vad du e shysst<3 Du kan mejla mig antingen vart han står eller ditt mobilnr eller nått :)



KRAM KRAM<3

2009-11-22 @ 10:43:32
URL: http://sweetheartyou.blogg.se/
Postat av: Veronica :)

2009-11-24 @ 19:55:57
Postat av: Veronica :)

Hej hej igen :) Vill absolut inte stressa! Men jag undrar om du kunde mejla mig om vart Sarino står och så kan vi bestäma en dag då jag kan komma o hälsa på honom?? :D



KRAM<3<3

Du e SUUUUUPER Shysst som låter mig träfa honom<3<3 Tack Tack Tack<3<3 Du förstår inte hur lycklig jag blir :D :D :D



Tack en än gång<3<3



2009-11-24 @ 19:59:04
URL: http://sweetheartyou.blogg.se/

Kommentera vad du tycker om detta inlägg här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (oroa dig inte, bara jag ser den.)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0