Filmrecension!

Somsagt tittade jag och Jossan på 2 filmer igår som vi hyrt.
Och nu ska jag säga min åsikt om dom xD

Film 1


Det kanske va lite mer en vuxenfilm.
Det stog så här på baksidan;

YOUNG, SINGLE & ANGY ÄR EN ROLIG, SEXIG KOMEDI I SAMMA STIL SOM AMERICAN PIE, FAST OM FOLK ÖVER 30.
Huvudpersonen är Taylor, som i hela sitt liv fått höra att bröllpet är det viktigaste i livet.
Plötsligt är hon 35 år, fortfarnade singel och undrar vad fan det var som hände. Med Los Angeles som kuliss söker Taylor och hennes tre vänner sina själsfränder, men hittat i stället fetischister, telefonsexsäljare och skumma gurus.

Ja, det var de den handlade om!
Men jag kanske är lite för ung för att förstå skämten och sånt :)
Jag skulle rekomendera denna film till vuxna, eller äldre tonåringar.

Film 2



Denna film var lite mer min smak!
Såhär stog det på baksidan;

Underskatta aldrig en blondin, ovasett avsett om det är i rättssalen eller i klassrummet! När Elle Woods unga, blonda kusiner Annie och Izzy flyttar från England till Kalifornien tror de att deras rosa kläder och små hundar ska få dem att smälta in direkt. Men i stället är de totalt fel i sin nya skola, där pengar, makt och ett helt annat mode är det som gäller. När några av skolans mäktigaste vänder sig emot tjejerna och försöker få dem att verka kriminella måste Annie och Izzy använda både charm och hjärnor för att rentvå sitt namn...

Och det var lite om den filmen!
Håller mig nog till den här :)
Den här är typ för dom som gillar mode och rosa.
_____________________________________________________

Båda filmerna är med engelskt tal och svensk text.
Film 1 är Rek. 15 år.
Film 2 är barntillåten.

_____________________________________________________


Kommentarer

Kommentera vad du tycker om detta inlägg här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (oroa dig inte, bara jag ser den.)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0