Rest in peace! ♥

Nej, ni får inte vara borta! Det inte inte sant... Viva & Ludde!

Viva blev min favorithäst såfort jag började på ridskolan, såfort jag såg henne så visste jag att hon var speciell. Hon var den andra hästen jag fick rida på ridskolan. En rädd liten sak var hon i allafall, men hur söt som helst. Året gick och jag blev skötare på henne. Var hos henne och skötte henne minst 1 gång i veckan! Sedan blev hon helt plötsligt halt, i många ben. Jag fortsatte och pysslade om henne och hon var jätte snäll!
Åkte till och med dit ibland på kvällarna för att jag var så orolig över henne!
Ville absolut inte att hon skulle avlivas, det var det sista jag ville här i världen.
Efter ett halvår eller mer så blev du frisk igen. Du var så snäll mot alla nybörjare som hade dig på ryggen. Jag ledde dig då en nybörjare satt på!
Jag hade dig också på Rykt KM och vi vann! :D
Tiden gick och jag blev fodervärd på Sarino så att då hade inte jag tid längre för att vara skötare, men du var fortfarande en av mina favoriter! Och nu kom den dagen då du avlivades.
Det är så hemskt hur en sån fin varelse kan dö!
I will always love you, Viva


Ludde är den busiga fjordingen som är allas favorit, inget mer!
Du kommer finnas i mitt hjärta ♥


Vila i frid Viva och Ludde på trapalandas evigt gröna ängar! 

Kommentarer
Postat av: Malin (Vendelas Kompis)

Ludde.. Va inte han halt? min kompis rider på Värmdö RK och då stod han typ i en sjukhage när jag följde med henne.

2009-12-10 @ 18:37:57
Postat av: sarah

jag tycker okså att det är jette synd att viva och ludde blev avlivade.

2009-12-10 @ 21:15:37
URL: http://lillaruss.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag började gråta när jag läste det dara.

2009-12-10 @ 21:19:20
URL: http://lillaruss.blogg.se/
Postat av: Louise <3

NEEEJJJ!!!! :'(

Jag vill vill vill inte att viva eller ludde skulle avlivas!! :'( Fan vad jag mår dåligt av det nu!! <3

2009-12-10 @ 21:31:35
URL: http://balooizen.blogg.se/
Postat av: jossaaaaaaan :)

usch vad hemkst! :'(

jag har själv upplevt hur det är när någon underbar häst dör... </3 det är jobbigt, men tiden läker alla sår!



jag finns alltid här gumman, och jag kommer älska dig föralltid! <3333333333333

2009-12-11 @ 22:05:33
URL: http://jozzaaan.blogg.se/
Postat av: Matilda

svar till Malin: Jo han va halt, men sen när dom började rida in honom så blev det mycket värre igen ;/

2009-12-12 @ 10:08:49
URL: http://misseen.blogg.se/

Kommentera vad du tycker om detta inlägg här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (oroa dig inte, bara jag ser den.)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0