19 december 2009

Nu så tänkte jag berätta om gårdagen.

På ridningen fick jag Casper och vi skulle rida barbacka. Jag fick rida honom på hackamore för att han hade fått några små sår vid munnen va hans bett. Eftersom det var sista gången och ganska nära jul så fick vi ha julmusik på i högtalarna, mys. Fast i början var han lite tittig! :)
Det gick jätte bra och han lyssnade på mina hjälper. I slutet så fick vi rida kadrilj, och det var jätte kul verkligen! Och Casper var så otroligt söt ;)
Så det blev en liten annorlunda ridlektion idag! Barbacka, hackamore, julmusik och kadrilj :D

      

Picture one: Casper som har på sig sitt hackamore!
Picture two: -||-
Picture tree: Suddig bild på en del av ledet när vi rider kadrilj (jag sitter på den svarta ponnyn)
Picture four: När jag och Casper står på medellinjen :P
Picture five: -||-

(Kanske kommer en liten video sen från lite av lektionen om jag orkar mixa ihop det)
Jag vill ännu en gång påminna er om att jag har copyright på allt här på bloggen.

Efter ridlektionen så åkte jag till Sarino och där så:
- Mockade jag
- Gjorde höpåsar
- Gjorde burkar (kraft och betfor)
- Borstade och gosade med Sarino ♥

Man kan säga att han har som en sorts liten vintervila nu för han har bara ridits 2 dagar den här veckan och inte speciellt hårt, men jag ska rida idag så då har han ridits 3 gånger och vilat 4 gånger den här veckan. Men han har inte haft broddar och det har snöat jätte mycket varje gång jag velat rida. Så det fick bli ett undantag den här veckan. Men nu är det jullov i 3 veckor så då ska jag passa på att rida mycket. Haha!

Sedan så åkte jag till Julia och sovde hos henne. Hon gav mig min julklapp också och det var typ en liten väska som man antingen kan använda som sminkväska eller en väska man kan ha på stan, fin var den iaf :D

Ja, det var typ allt so hände igår, men nu så ska jag skriva ett nytt inlägg om vad som har hänt/händer idag, puss!

Kommentarer
Postat av: Hannah

Vad bra att jag inte förstörde för dig, då behöver jag inte oroa mig för det:D



Puss och kram<3

2009-12-20 @ 12:23:01
URL: http://hannahlydin.blogg.se/
Postat av: Nelli

Kul vi fick också rida kadrilj :p

2009-12-23 @ 12:35:16
URL: http://nellib.blogg.se/

Kommentera vad du tycker om detta inlägg här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (oroa dig inte, bara jag ser den.)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0