Lördag

Hejsan!
Idag vaknade man upp med sötnosen Jossan, och vi försov oss :o <3
Vi ställde klockan på 09:15 och då när den ringde så stängde jag av den... och då så somnade vi om igen och vaknade typ vid 10:20 :O
Och vi skulle ha gått ner till Nessie och Bobby innan vi åkte till min ridning men det hann vi inte då!

Lite senare åkte vi till min ridning och Jossan följde med..
Jag fick Elita idag igen och jag måste säga att det gick väldigt bra =D
Vi hade galoppfattningar.
I början så har hon ett ganska normalt tempo, men sen när man börjat galoppera så blir helt galen! xD
Haha, okej inte riktigt men hon blir väldigt pigg iallafall.
Vi gjorde lite olika övningar...
En av dom var att man skulle fatta galopp vi långsidan och galoppera hela långsidan och sen bryta av när kortsidan kommer. Alltså galopp på långsidorna och trav på kortsidorna.
Och eftersom vi skulle öva på bra/fina galoppfatningar idag så skulle vi ju också göra noggranna galoppfatningar! Annars skulle dt ju bara vart en enkel övning!
Sen fick vi också vända snett i genom i galoppen och öka på diagonalen.
Enligt vår vikarie så sa hon till mig att jag fick fina galoppfattningar och avbrott och att jag ska öva ännu mera på att korta upp henne i galoppen. Är jätte nöjd, älskar dig Elita <3

Efter stallet så skjutade jag och mamma Jossan till näset och sen åkte vi till Sickla för at byta min riddväst jag fick igår för den var för liten, men tack mamma,pappa och Daniel :D  (ni kommer nog se mig ha på mig den på nån ridbild nån dag).

Och när jag varit i sickla en snabbis så åkte jag och mamma till Sarino och fixade.
Jag skulle egentligen inte varit där för det är Vendelas dag men hon har varit på klassresa och var jätte trött.
Satt då var jag där istället ;)
Han fick gå och mumsa i en beteshage medans jag borstade honom :)
JAG ÄLSKAR DIG <3

Just nu sitter jag hemma och har tittat på sommarkrysset för ett tag sen =)
Och sitter och smaskar på gott godis :D

Slänger in en bild på mig och Sarino från nån gång <3
Åh, vad den dära ponnyn gör en glad!



Kramar, Matilda


Kommentarer

Kommentera vad du tycker om detta inlägg här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (oroa dig inte, bara jag ser den.)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0