Regn hela dagen!

Hej!
Idag började dagen med skolan..
På morgonen hade vi svenska och vi fick pröva att göra ett sorts nationellt prov, så att  vi skulle veta lite hur ett sånt kunde se ut! Vi fick också arbetaa lite med Europa eftersom vi ska jobba med det i 5:an, fick göra en blindkarta om hur mycket länder man visste i Europa. Efter det var vi på biblioteket. Jag lånade 2 böcker. Den ena hette "Elva år på jorden" och den andra hette " Tolv dagar i mitt liv". Båda böckerna har författaren Lisa Bengtsson. Skoldagen slutade med slöjd, och jag har syslöjd den här terminen och håller på med en väska. Det ska vara ett coolt randigt blått mönster och sen ska det var ett tryck på som ska vara en blomma. Tror det ska bli bra :)
Vi slutade direkt efter slöjden och då var klockan alltså 14:15.

Böckerna jag lånade:

  

Efter skolan åkte jag till Sarino.
Till en början så regnade det inte, jag tyckte att himlen såg mörk ut. Och ja, sen började det SPÖ regna. Det började även åska och blixtra. Åh, såg när dom stackars hästarna skenade runt i hagen för att dom blev så rädda. Speciellt Sarino, han är jätte rädd för åska! Tänkte att jag väntade med att ta in Sarino för att dom känner sig nog tryggare med flocken när det åskar & blixtrar. Efter ett litet tag tittade jag ut från stallet och såg att det hade slutat regna så jag passade på att ta in honom innan det började spö regna igen. Han var verklilgen jätte blöt fast han hade på sig sitt regntäcke. Så jag lät han stå med sitt fleecetäcke ett tag för det suger upp fukten! ;) När han var hyffsat torr så började jag borsta på honom. Han var lite ängslig och rädd satt jag fick ta det extra försiktigt och prata med honom lungt. Hade egentligen från början tänk skritta ut en liten sväng men tänkte att det kunde börja regna igen snart så det var nog ingen bra idé. När jag skulle släppa ut honom i hagen igen så kom solen fram lite så jag struntade i att sätta på honom regntäcket. När jag släppt ut honom i hagen så var det första han gjorde var att kissa x) Haha. Söta polle <3


Fotograf: Vendela
Jag och Sarino! Bilden är inte tagen från idag.

När jag kom hem så satte jag på mig mjukis kläder och drack varm chocklad. MUMS :D
Frös lite satt det var skönt att få i sig lite varm oboy!

Oj, vad långt det blev! Haha xP Men då har ni lite att läsa ^^

Pussar och Kramar, Matilda

Kommentarer

Kommentera vad du tycker om detta inlägg här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (oroa dig inte, bara jag ser den.)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0